Olen ollut nyt Suomessa yli kuukauden, ja täällä tallilla töissä. Tosin välissä olen pitänyt vapaata ja käynyt kotona Ruotsissa. On jotenkin ihanaa päästä takaisin kotiin, vaikka tämä tallillaolo on ollutkin mukavaa, joskin aika raskasta yksin tehdä.

Sain selkäni huonoon kuntoon tällä viikolla heti alkuun maanantaina aamusyötöllä, ja se on siitä lähtien ollut todella huonossa kunnossa. Mutta silti olen painanut tallihommia samaan tahtiin, kun hevoset on pakko hoitaa, ei auta. Se on se suomalainen SISU. Olen yrittänyt pitää tukiliiviä, syödä lääkkeitä, mutta mikään ei tunnu auttavan, paitsi ratsastus. Ratsastuksen jälkeen selkä on tuntunut todella hyvältä, tosin jonkin ajan päästä se on taas oireillut.

Maijan masu on kasvanut, eikä laskettuun aikaan ole kuin reilu kaksi kuukautta enää aikaa :) Innolla odotan mitä sieltä tulee. Maija on muutenkin hyvässä kunnossa, ja sama vanha hoitaja, Nina jatkaa Maijan kanssa minun lähdettyä. Tulen tottakai sitten ennen h-hetkeä Suomeen valvomaan varsomista.

Satulantoppauskurssi oli mahtava. Opin paljon lisää ja se oli todella antoisa muutenkin. Opettaja, joka on Ruotsista, oli erittäin mukava ja kannustava opettaja. Noita kursseja haluaa lisää.

Minulla on ollut myös pienempikin karvajalka hoidettavana tämän viikon, dallu-uros Aikki. Aikki nukkuu saman peiton alla kanssani ja vinkuu ruokaa kokoajan. Kiltisti se on ollut, pari kertaa tehnyt niin kuin ei saisi. Mutta niitähän ei lasketa ;)

Nahkatöitä täällä ei ole ollut aikaa tehdä, mutta Ruotsissa aion tehdä varsalleni riimun ja muuta tarpeellista varustetta.